Als Manager Opleidingen vervult Judith Schleper binnen Quercus Energy Technicians een belangrijke dubbelrol. Ze is actief betrokken bij de organisatie en administratie van opleidingstrajecten, maar begeleidt deelnemers ook wanneer zij tegen problemen aanlopen. “We nemen echt de tijd voor iemand.”

 Verwachtingen uitspreken    

Wie ben je? Wat is je verhaal? Wat kunnen we van je verwachten? Deze vragen stellen we bij Quercus Energy Technicians iedere deelnemer al bij binnenkomst. We willen hen het gevoel geven dat ze altijd bij ons terecht kunnen. Daarbij vinden we het ook belangrijk om uit te spreken wat een deelnemer van ons kan verwachten. Zo weet je wat je aan elkaar hebt en hoe je de samenwerking tot een succes kan maken.

“Deelnemers voelen dat ze de ruimte krijgen om hun problemen te delen”

Door deze aanpak weten deelnemers ons ook sneller te vinden als ze op theoretisch of praktisch gebied ergens tegenaan lopen. Ze voelen dan dat ze de ruimte krijgen om hun problemen met ons te delen. Vervolgens gaan we individueel werken aan een oplossing, bijvoorbeeld door iemand bijles te geven. Zo nemen we echt de tijd voor iemand.

Deelnemers ontzorgen

Bij Quercus Energy Technicians willen we deelnemers zoveel mogelijk uit handen nemen. Wij regelen de roosters en de lesstof, zodat zij weten waar ze aan toe zijn. Door een deelnemer te ontzorgen en tegelijkertijd voor diegene klaar te staan, kan iemand zich volledig focussen op het opleidingstraject.

“Ik ben het meest trots wanneer iemand helemaal opbloeit”

Ik ben het meest trots wanneer iemand aan het begin nog wat afwachtend is en gedurende de opleiding helemaal opbloeit. Je ziet een deelnemer dan echt uitgroeien tot een volwaardig en zelfstandig technicus, die uiteindelijk glunderend met een diploma of certificaat in zijn handen staat. Het geeft mij veel voldoening dat ik daar een bijdrage aan mag leveren!